برگزاری دوره آموزشی «گشایش اسناد اعتباری داخلی فروش» در گروه صنعتی فولاد بهمن

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی فولاد بهمن، عصر امروز دوره آموزشی «گشایش اسناد اعتباری داخلی فروش» در سالن کنفرانس ساختمان اداری این شرکت برگزار شد.

مهندس رامین حسینی مدیر مالی فولاد بهمن در این نشست با بیان اینکه باز کردن LC یا اعتبار اسناد داخلی، یکی از ابزارهای مالی مهم و پر کاربرد در میان فعالان اقتصادی است، گفت: تاریخچه گشایش اعتبار اسناد داخلی«ریالی» مصوبه سال ۱۳۷۷ هیات دولت می‌باشد و این اسناد از جمله اسناد معتبر بانکی است که امروزه به جهت کاهش ریسک فروش بسیار مورد استقبال کلان شرکت ها قرار گرفته است.

وی افزود: به بیان ساده در این حالت بانک تعهد می نماید وجه موضع معامله را در سررسید مورد توافق خریدار و فروشنده، به فروشنده پرداخت نماید و به عبارتی نکته مهم در گشایش LC این است که غیرقابل برگشت بوده و هرگونه تغییر در شرایط اعتبار و یا ابطال آن با موفقیت و رضایت فروشنده (ذینفع) مقدور است.

مهندس حسینی ادامه داد: گشایش اعتبار اسناد داخلی علی‌رغم کارساز بودن و کاهش ریسک فروش برای فروشنده ، در پاره ای از مواقع به جهت عدم اطلاعات مکفی خریدار و فروشنده از فرایند گشایش تا تسویه، تبعاتی به دنبال خواهد داشت که در این راستا ضرورت مطالعه بخشنامه ابلاغ ضوابط جدید ناظر بر تعرفه‌های بانکی اعتبار اسنادی داخلی- ریالی بیش از پیش تاکید می شود.

مدیر مالی گروه صنعتی فولاد بهمن در پایان با تاکید بر اینکه استفاده از امکانات همراه با آگاهی رمز موفقیت هر کاری است، اذعان کرد: یقینا با بهره گیری از خرد جمعی و تفکر تیمی می‌توان از موانع مسیر پیشرفت عبور کرد و همه‌ی ما باید این آمادگی را داشته باشیم که در عرصه اقتصاد که دائم در حال تغییر است، حاضر بوده و با بررسی تمامی ابعاد فرصتها و چالش‌ها در مسیر رشد تولید و اقتصاد کشور تلاش کنیم.